HTML

A firkász, a vegyész és a bölcsész hegyi kalandjai

A firkász, a vegyész és a bölcsész, cimboráikkal együtt az elmúlt néhány évben begyűjtöttek jó pár élményt jó pár hegyen. Most elérkezettnek látták az időt arra, hogy ezeket közre is adják. Reményeik szerint szórakoztató formában. Vélemény, ötlet, tetszésnyilvánítás, fikázás, egyéb - vagy kommentbe, vagy ide: endorfin.k.e@gmail.com

Friss topikok

Felkészülés - Kinizsi100, 2011, 1.0

2011.06.16. 23:23 hunquintil

Az Index vonatkozó fórumán valaki feltette a kérdést: Miért megy el az ember a Kinizsi100-ra?

Tényleg, miért is?

1300 résztvevő, 100 kilométer távolság, megbabonázva 3000 méter szintkülönbséggel, és erre az egészre a szintidő 24 óra.

Van, aki transzcendentális élménynek tartja: „Az év legszebb napja a Kinizsi100”. Mások ennek élnek és minden évben végigmennek. A rekorder, ha jól tudom, most teljesítette 30-adszor. Nem elírás, valóban harmincadszor. A lehetséges 31-ből.

A mi tételmondatunk erre a kérdésre azt hiszem az, hogy az embernek az életben egyszer ezt végig KELL csinálnia. Pusztán csak azért, mert van. Ennyi.

Ennek jegyében a felkészülési program az alábbiak szerint alakult.

Tavaly október vége: Írott-kő70. Laca, Sütőzoli, én. Úgy voltunk vele, hogy ez lesz a beugró a nagy vizsga előtt. Ha túléljük, komolyan fontolóra vehetjük a Kinizsit. Túléltük, de alig. Saját magam számára is meglepő módon én viseltem a legjobban a tortúrát (Sütőzoli barátunk például mindkét lábát, talptól térdig tönkrerakta), de ezzel együtt nyavalygós lett a vége. Viszont valami isteni volt utána beledögleni egy kád forró vízbe.

Április eleje: Gerecse50. A tömegrendezvény. Ákos, Laca, Solymositomi (alias Sas), Atis, én. Adott napon egyszerre több mint 5000-en tapostuk egymás sarkát Tatabánya fölött a hegyekben. Na most ez abszolút értéken sem kevés, ha pedig ahhoz viszonyítom, hogy ez az 5000 ember Csorna lakosságának pontosan a fele, egyenesen rémisztő. Ha nem muszáj, ezt többet nem csinálom végig. Inkább korzózok itthon, a Fő téren. Fizikailag nem volt vészes, inkább az volt idegesítő, hogy olyan helyen is jöttek elő vízhólyagok a talpamon, ahol eddig soha az életben. Meg persze a gondolat, hogy ez pontosan a Kinizsi100 fele… Viszont az otthoni kolbászos-keménytojásos szendvics a frissen szedett medvehagymával felejthetetlen. És ami a legfontosabb: szép kitűzőt kaptunk (ami azóta nálunk hűtőmágnessé lényegült át, de ez most mindegy is).

Május eleje: Káli60. Az ország egyik (ha nem a) legszebb vidékén. Ákos, Laca, Ákosöccsetomi, Sütőzoli, Solymositomi, Tempókutya meg én. Tempókutya csak úgy hozzánk csapódott a balatonhenyei kocsma teraszán (hiába no, muszáj volt bemenni, ha egyszer ott adták a pecsétet...) és elkísért egészen Révfülöpig, de előtte szépen felmászott velünk a Fülöp-hegyi kilátóba is. Idegenforgalmi katalógusba kívánkozó környezet (salföldi kolostor, kékkúti forrásvíz, balatoni panoráma mindenféle szögből, kőtenger, Hegyestű, stb.), Checkpoint Charlie (Karibá R.I.P.) - és lehangoló teljesítmény. Annyira szép vidék, hogy egyszerűen elszórakoztuk az időt a bámészkodással. Meg meleg is volt (mondjuk hajnalban még fagyott). A változatosság kedvéért Sütőzoli barátunk mindkét lábát tönkrerakta, bár most már volt rajta térdprotektor. Ismét aggodalomra adott okot, hogy hiába ragasztottam le az eddigi összes potenciális vízhólyagodós területet a talpamon, ismét újak jöttek, ismét máshol. És ami a legbosszantóbb: sikerült a tűző napon egyszerre leégnem és megfáznom. Viszont a balatonhenyei hosszúlépés verhetetlen. Balázs a túrázással frissen megfertőzött kollégáival a Káli30-at nyomta le, örültem neki nagyon, mikor a célban találkoztunk.

A srácok még végigcsináltak pár túrát, meg mellette sportoltak is ezt-azt. Lett volna még egy közös felhozó túránk, az Őrség50, de aztán úgy alakult, hogy azon én családi elfoglaltságaim okán nem tudtam megjelenni. (Meg persze azt sem szabad elhallgatni, hogy a megelőző esti buli erősre sikeredett, és miközben a srácok az Őrségben küzdöttek a kilométerekkel, én otthon küzdöttem a hullámokban rám törő bulímiás rohamokkal és a konstans migrénnel.)

Hát ilyen előzmények után jött el végül május utolsó hétvégéje, a nagy tetemrehívás napja. Kiccsaládom elhelyezése miatt már a BP-re való eljutás is elég szövevényesre sikerült, végül Balázséknál húztam meg magam éjszakára.

Balázsról ezen a ponton meg kell jegyezni, hogy szinte az utolsó pillanatig úgy volt, hogy nem jön, vagy ha jön is, akkor maximum a 40 km-es résztávra. Ha azt mondom, hogy a felkészülése nem volt zökkenőmentes, talán nem rombolom nagyon a nimbuszát... Az utolsó egyeztetésnél aztán kibökte, hogy hát tulajdonképpen ők is a 100 km-en indulnak. A firkász kollégái ugyanis - akiket ő fertőzőtt meg (egyébként nagyon helyesen) a túrázás gondolatával, és akik életükben eddig uszkve 2 alkalommal túráztak, amiből az egyik a Káli30 volt - mindenfajta józan megfontolás ellenében erősen elhatározták, hogy vagy Kinizsi100, vagy semmi. Természetesen innentől kezdve Balázs számára sem volt menekülőút. Mire megérkeztem hozzájuk előző este, már leszámolt a félelmeivel, és úgy volt vele, hogy "ha már így alakult, semmi gond, legfeljebb félúton kiszállunk".

(Folyt. köv.)

Szólj hozzá!

Címkék: endorfin túrázás hobbi élménybeszámoló teljesítménytúra kinizsi100

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.