HTML

A firkász, a vegyész és a bölcsész hegyi kalandjai

A firkász, a vegyész és a bölcsész, cimboráikkal együtt az elmúlt néhány évben begyűjtöttek jó pár élményt jó pár hegyen. Most elérkezettnek látták az időt arra, hogy ezeket közre is adják. Reményeik szerint szórakoztató formában. Vélemény, ötlet, tetszésnyilvánítás, fikázás, egyéb - vagy kommentbe, vagy ide: endorfin.k.e@gmail.com

Friss topikok

Dachstein 1.0

2010.11.12. 23:38 hunquintil

Az utóbbi pár hónapban leginkább csak a statisztikákat böngészni néztünk be ide a blogba. El kell ismerni, valóban elég lájtos volt a motivációnk az írás tekintetében, de ez nem azt jelenti, hogy végképp felhagytunk a posztolással. Fogalmazzunk inkább úgy, hogy az endorfinosok alkotói szabadságot vettek ki. A tetszhalott állapotból bölcsészünk rántja ki a blogot, sőt, rögvest egy több részes sorozat bevezető részével jelentkezik. A téma tehát a Dachstein.

A címszerepben tündöklő hegy története a hegymászás statisztikákra épülő világában tragikomikus. Történetesen 2996 méterrel nyúlik a tengerszint fölé. Ez mondjuk a hegy szempontjából tökéletesen mindegy, de nekünk, embereknek, természetesen nem. Ugyanis ezzel a magassággal pont nem fér be a 3000-esek klubjába… Mit csináltak tehát stájer testvéreink? Felállítottak a tetején egy 8 méter magas csúcskeresztet, és íme, máris 3004 méteres magasságról beszélünk. Ennyi... Emlékszünk Hugh Grant filméjre? Lehet, hogy pont ez a hegy adta az ötletet, hiszen itt a kereszt építője volt az ember, aki 2000-es hegyre ment fel, de 3000-esről jött le.

No mindegy, mindettől függetlenül életem egy szakaszában már-már rögeszmésen meg akartam mászni.

Először ezt a hegyet is gyerekkoromban láttam. Családi nyaralás a szülőkkel, Németország, Ausztria, és hazafelé megnéztük a jégbarlangot. (A környék amúgy látnivalókkal bőven el van látva: óriásbarlang, jégbarlang, sóbánya, mindenféle tavak - és persze a hegyek meg a panoráma. Ja, és a környék a Világörökség része. Nem érdemtelenül.)

Nagyjából ennyire emlékeztem az egészből, aztán egyszercsak tizenpár évvel később azon kaptam magam, hogy D.-vel, akkori csajommal nekivágtunk. Akármennyire is szánalmas mentegetőzésnek tűnik, tény, hogy alapvetően nem úgy indultunk neki, hogy ha-törik-ha-szakad megmásszuk a csúcsot, egyszerűen csak túrázni akartunk egy jót (aztán lesz ami lesz). Hallstattból indultunk, a Simonyhütte volt a cél. Ez egy korrekt 1700 méternyi szintkülönbség. Egy napra nem is volt rossz. Hülye ködös volt az idő a magasabb régiókban, nem nagyon lehetett látni semmit. Jól kipurcantunk, mire felértünk a házba, és ez valószínűleg látszódhatott is rajtunk. Legalábbis erre utal, hogy a háziak „Ti aztán jó fáradtak lehettek” felkiáltással meghívtak minket egy jó sűrű lencselevesre.

Itt láttam életemben először bakancsszárítót (ilyen fémcsövek meredeztek mindenfelé, amikből áramoltatták kifelé a meleg levegőt; ezekre kellett a bakkert ráhúzni, és reggelre csontszáraz lett). Mivel nem is terveztük, meg cucc is kellett volna (beülő, klettersteigszett, satöbbi) a csúcshoz, másnap egyből lefelé (aztán hazafelé) indultunk. Ezt már alább adtuk, felvonózni akartunk.

A legközelebbi felvonó pont nem ment a nyári karbantartás miatt, így hát el kellett caplatnunk a következő kiemelkedésre, a következő felvonóig (cserébe viszont ezen az állomáson megfigyelhettem egy csapat katonát, amint éppen mindenféle csomók megkötését gyakorolták). Itt találkoztam először azzal a jelenséggel is, amit leginkább az ösvények elkorzósításának lehetne hívni: a hegyi ösvényen található természetes akadályokat, kisebb-nagyobb sziklákat a sógorok módszeresen felrobbantották (!!!), és aprókaviccsal szórták fel.

Zágsón, nehogy már véletlenül elbotoljon valamelyik városi tánti…

Összességében jó kis trekking túra volt, de a Triglav mellé másodikként a Dachstein is feliratkozott a van-még-egymással-befejezetlen-ügyünk hegyek listájára.

A meccs állása tehát:

Dachstein - Gergő: 1-0

(Folyt. köv.)

Szólj hozzá!

Címkék: hegymászás endorfin hobbi élménybeszámoló alpok dachstein

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.